onsdag, november 24, 2004

vegetarianer, del två

agnes: "vet du, snart är det sommar och vet du vad jag ska göra då?"
therese: "du ska bada?"
agnes: "ja, och jag ska äta bläckfisk, som anna gjorde, för bläckfiskar bor i sjön!"

agnes (vid matbordet): "vet du vad jag är?"
agnes: "jag är köttätare!"
therese: "ja, och anna är vegetarian... hon äter inte kött, bara konstiga grönsaker."
agnes: "näe, hon är ingen tegetarian!"
agnes: "för vet du, tegetarianer bor i de djupaste haven!"
agnes (spökröst): "de bor där och har så farliga tänder!"
agnes: "de äter allt de ser med sina vassa tänder."
agnes: "och sen så har de giftigt skinn i magen!"
agnes: "som de använder när de ska äta dig så här:"
agnes: "*morrrr*"
agnes: "och så gör alla tegetarianer med sitt giftiga skinn när de ska äta dig i de djupaste haven!"

agnes (glad som aldrig förr): "ska jag berätta om krokodiler nu?"

Inga kommentarer: