lördag, december 11, 2004

det är så med valar och sjukdomar

agnes: "vet du marcin att jag gillar fiskar. men jag gillar inte hajar och pirayor."
marcin: "näe, men pirayor kanske äter människor så de är ju inte alltid så snälla."
agnes: "näe jag menar ju det men vet du att valar är snälla. de äter bara fiskar och inte människor. de är så så så så snälla..."
agnes: "men vet du också att när valar äter blåbär så får de så ont i magen."
agnes: "då måste de åka till sjukhuset och träffa doktorn."
agnes: "då får de el-mediciner och drak-byxor."
agnes: "mmm..."

agnes: "och vet du, när jag var tre år så ramlade jag hos pappa. då slog jag i pannan här."
agnes: "och då fick jag också åka till sjukhuset. och då fick jag plåster, men ingen spruta."
agnes: "och på sjukhuset så fick jag leka. det var en bil som satt fast i golvet."
agnes: "sen sa doktorn att det var min tur. och jag sa att jag vill ha leksaker, men hon kunde inte ta ner dem. så pappa fick ta en stege till doktorn så kunde jag leka med leksakerna under tiden."
agnes: "mmm..."

agnes: "det är så med valar och sjukdomar."
agnes: "mmm..."

Inga kommentarer: