tisdag, maj 31, 2005

agnes om böcker

snarky langade en kedjebrevsliknande blogstafett som handlar om böcker till agnes. sagt och gjort, agnes är nedan intervjuad om sina böcker.

fråga: hur många böcker har du egentligen?
svar: "tusen miljoner! titta, det är jättemånga böcker. jag har nog mest av alla i hela världen!"

vilken bok fick du senast?
svar: "det var den här boken om dinosaurier. vet du, det är liksom ingen saga utan en bok som berättar om hur stora och tuffa alla dinosaurier var. jag fick den hos pappa. (spikes samlarserie: dinosaurier)"

vilken bok läste du senast?
svar: "den där om staden där alla går upp och ner och katterna äter ben. jag vet inte vad den heter men den är liten. och väldigt väldigt bra. (pixibok: bak-och-fram och upp-och-ner)"

berätta om fem bra böcker som du har.
svar: "jag gillar barbapapa bäst. den boken är jättebra. jag gillar barbapapa, mest kanske någon av tjejerna liksom. jag tycker inte om nallepuh, han är så tråkig. men sen tycker jag om de här små böckerna, som jag kan läsa själv. de är bra!"

och så skickas blogstafetten vidare till (fem spännande personer):
-> sara - hedgehog in a storm.
-> alicio - alicio i underlandet.
-> anna - annas blog feat. mel e.
-> nicklas lundblad - kommenterat.
-> ida - idas blog.
som förväntas svara på samma frågor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://hedgehog.webblogg.se/250505141050_om_bcker.html

Där är mina svar!

Anonym sa...

...och här är mina! http://minlillablogg.blogspot.com/2005/05/uppdrag-frn-sara.html