onsdag, september 14, 2005

kastanjräddarinnan

agnes (kommer bärandes på en famn full av kastanjer): "vi måste rädda dem!"
agnes (upprörd): "de blir ju så rädda!"
agnes: "kastanjerna blir så rädda när det blåser!"
agnes: "nu får de bo hos mig, så att de blir glada igen!"

agnes (med kastanjröst): "mii mii mii!"
agnes (med agnesröst): "åh, ta det lugnt, jag räddar dig!"
agnes: "jag har räddat alla nu!"
agnes: "men oj, där är några till!"
agnes: "jag kommer! jag kommer! jag kommer och hjälper er!"

3 kommentarer:

Anonym sa...

hihihi, detta var det roligaste å sötaste jag läst på länge

Anonym sa...

det var mindre kul att plocka kastanjerna ut hennes säng sen när hon skulle sova. kunde inte för allt i världen komma på var hon lagt dem. men när hon skulle sova så kom vi på det... under täcket i hennes säng :D

... sa...

Vart skulle annars de små rädda kastanjerna gömma sig? Klart de ligger och myser i sängen juh!