onsdag, november 23, 2005

reklampåverkan #2

agnes: "åh, vilken söt groda!"
agnes: "på min banan! åååh!"
agnes: "den måste vi spara..."
agnes: "...och bananen ska jag äta."
agnes (nynnar chiquita-reklamen): "chi chi chi, cha cha cha..."

7 kommentarer:

Anonym sa...

I completely agree!

Anonym sa...

Please, ta ur min favoritbloggtjej tanken om att grodan är söt. Jag förstår att hon tycker det för det är hela poängen. Jag tyckte också det först... Tack för en bra blogg som ger mej minst ett leende om dagen!

"Den lilla grodan som hoppar mellan de två gyllengula bananerna är datoranimerad. Den måste vara det, för grodor har porösa, genomträngliga skinn och är mycket känsliga för vad de vidrör. En riktig groda hade inte tålt att klättra på ett par bananer Gran Cavendish Klass A (den typ vi européer är vana vid) vars skal är täckta med gift. Om de inte är det kan de inte vara så där helgula."

(Läs mer: http://www.ordfront.se/Ordfrontmagasin/Artiklar/Konsument.aspx)

Unknown sa...

Jag tycker om den reklamen. Grodorna är supersöta

Marcin de Kaminski sa...

grodor är söta och banener är nyttigt. sen finns det bättre och sämre bananer, men det förändrar inte föregående fakta.

tilda sa...

Reklamfreak i så tidig ålder... sett att cocacolas julreklam kommit än agnes?
holidaysarecoming holidaysarecoming;P

Marcin de Kaminski sa...

annaklaratilda: agnes gillar ju inte vilken reklam som helst, den ska helst vara söt och rolig. och gärna lite rosa också.

Anonym sa...

Grodor är söta. Chiquitabananer är giftiga.